מחפשים שח מט איכותי? כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור

5 טיפים לבחירת שח מט איכותי

שח מט הוא אחד המשחקים המרתקים, מורכבים וותיקים שהאנושות מכירה כיום. המשחק הוא כל כך עוצמתי שתופס מקום מטאפורי בנישות רבות ושונות, הן לצרכי תיאוריות עסקיות, הן לצרכי סדנאות התפתחות אישית, מודלים לבניית ארגונים ועוד. אנשים רבים אוהבים שח מט, בעיקר גברים, ולכן זו יכולה להיות מתנה לגבר. שח מט ניתן למצוא במגוון רב של סוגים, דגמים, גדלים וסגנונות וכדי לסייע לכם לבחור את המתנה המושלמת עבורכם או עבור יקיריכם הינה כמה טיפים לבחירת שח מט איכותי.

#1 – גודל המשטח והכלים:

באתר ג'נטלמן תמצאו מגוון סוגים של ערכות שח מט. אלה יהיו נבדלים זה מזה גם בגודל הערכה והכלים. הגודל האידיאלי יהיה בערך כ-40X40 ס"מ עם כלים סטנדרטיים שניתן להחזיק בקלות ובנוחות בכף היד. לא גדולים מדי ולא קטנים ועדינים מדי. כמובן שניתן למצוא גם ערכות קטנות יותר הנוחות לניוד בשטח: לקחת לפיקניק ביער, לבילוי בים או אפילו בתיק לחופשה. 

#2 – איכות המשטח והכלים:

פרט נוסף שנרצה להתחשב בו יהיה כמובן איכות הערכה. זו תהיה מבוססת על איכות המשטח ואיכות הכלים. ערכה סטנדרטית תהיה עשויה מעץ עם ציפוי מבריק השומר על איכות העץ לאורך זמן, מעניק לו את המראה המבריק ושומר על הכלים והמשטח חלקים, נעימים ונוחים לשימוש. 

#3 – מגנטי או רגיל?

ישנן ערכות מגנטיות שבהן המשטח הוא מגנט X ובתחתית הכלים יש מגנט הופכי המאפשר לכלי להתמגנט אל המשטח בקלות. זה יכול להיות נוח עבור מי החושש שידיו יגעו בכלים אחרים במהלך מסוים ובטעות יפיל כלים ממקומם או כאשר השטח עליו משחקים אינו יציב וכד'. בדרך כלל אנשים יעדיפו את הערכה הרגילה.

#4 – ליופי או שימושי?

שח מט הוא משחק המוכר בכל העולם וככל הנראה גם נחשב למשחק המפורסם ביותר בעולם. יש שמשחקים בו בצורה מקצועית ואחרים כתחביב. לעומתם יש אנשים המחזיקים בערכת שחמט ליופי וממקמים אותה בסלון, במשרד או במקום אחר. אם אתם מחפשים ערכה ליופי תוכלו למצוא מגוון רחב של סוגי ערכות מעוצבים ומחומרי גלם שונים.

#5 – שח מט סטנדרטי או מיוחד?

בהמשך לטיפ הקודם תוכלו לבחור ערכת שח מט סטנדרטית המיועדת למשחק או לבחור ערכה מיוחדת ליופי. ישנם דגמים שונים כמו ערכות מאבן, שיש, זכוכית או אפילו ערכה מיוחדת המשקפת זירת קרב בין הבריטים לצרפתים עם כלים עם מראה ריאליסטי מעוצב ומהודר במיוחד.